Jedním ze způsobů, jak se firmy snaží získat nové zákazníky, je i rozdávání či prodej nejrůznějších reklamních předmětů. Zdaleka nejobvyklejší jsou samozřejmě drobnosti jako například propisky či klíčenky, avšak najdeme zde i jiné, mnohem zajímavější předměty. Jedním z nich je i reflexní vesta s potiskem.
Na první pohled se to může zdát jako hloupost – co je to za dárek, reflexní vesta? Ovšem jen do té chvíle, než si uvědomíme, že patří k povinné výbavě automobilu. A z dobrého důvodu. Pokud totiž havarujeme za špatných světelných podmínek a potřebujeme se pohybovat okolo auta, abychom například položili výstražný trojúhelník, pak je dobré ji mít na sobě, aby nás případní řidiči viděli.
Je ovšem jasné, že toto není zrovna běžný reklamní předmět. Rozhodně jej nenajdete prakticky v žádné akci, kterou pořádají běžné obchody. To ale neznamená, že nemůže mít úspěch. Naopak, ovšem pouze ve specializovanějších odvětvích.
V první řadě se jedná o stálici automobilového průmyslu. Pokud například kupujete nový vůz, pak jeden z reklamních předmětů, který můžete dostat, je právě tato vesta. Tím se vám navíc ušetří další peníze, neboť už ji nemusíte kupovat – a jak již bylo řečeno, je součástí povinné výbavy vozidel.
Také ji občas můžeme najít v různých supermarketech jako sezónní předmět v akci, avšak zde jej nedávají zadarmo, nýbrž si jej kupujete. Nevyplatí se jim to totiž, jelikož valná většina lidí ji nepotřebuje a rozhodně ji tolik neocení jako ti, kteří si kupují nový vůz.
Své využití tedy má, avšak pouze velmi specializované. Proto nelze očekávat, že se z ní stane běžný propagační předmět. Na to jsou výrobní náklady příliš velké. Avšak například právě při prodeji automobilů se může jednat o skutečně výhodný způsob, jak si zákazníka naklonit. A to je právě to, k čemu tyto předměty nakonec slouží.